Sunday, January 4, 2009

Merentas Kampus~

Tajuk hari ni... merentas kampus.. hmmm... pagi2 buta ak dah kene bangun.. nk bersiap nk pergi berlari2 keliling kampus.. hmmm... set jam kul 5.30.. tapi.. bangun awal kol 5.. bgn ke toilet la.. hehehe.. pastu siap leh on9 kejap.. 5.25 ak sambung baring balik... bajet2 jap lagi la bangun balik... bila dah set jam lagi skali, aiseyh.... liatnye mata ku nk bukak.. hmmm... mengenangkan kakiku dah sakit dah sbb agknye terkejut buat jogging petang2.. azam baru.. tahun baru.. semangat nk berjoging..nk kurus.. well, ak xgemok pon.. just naik sikit je berat bdn tu sbb cuti ak semangat sket.. mkn hotel la katekan.. hehehe.. hmmm.... kaki dah sakit.. nak bangun ke x.. nak ke x.. last2 aku bangun la jugak.. 6.16 ak bangun.. pergi la mandi.. eeee.. punye la sejuk air tu.. xtahan aku.. berbekalkan mandi ala2 charlie chaplin, dengar pulak suara abg jo wat pengumuman.. suro turun skrg.. cheh.. ak baru je sudah mndi.. cepat2 pki baju.. pki tudung.. pki kasut, n turun la g BSB.. hmmm... berkumpul tunggu bas yg xsampai2.. beria je suro kumpul kol 6... nasib baik ak xturun awal2 kol 6.. hmmm.. pkul 7 baru ade bas.. naik bas menuju ke pusat sukan UPM...

sampai kt sana.. wah.. dapat sekotak bihun goreng ngn air 100 plus..
ak mkn bihun je.. airnye xminum.. just minum seteguk air mineral member ak.. cukupla.. ak takut kembung air pulak xdapat lari nnt.. lagi payah.. punye la ramai manusia kat situ.. dalam hati.. ish.. macam mustahil menang je.. yelah.. nombor sampai 200 je.. peserta beratus2 dekat2 1300 cmtu.. aiseyh.. ade rezeki, ade la.. xde, xde la.. hahaha.. tp aku dah berazam nk try wat yg terbaik.. xjadi johan pon janji dapat sumbang 1 or 2 mata utk KC tercinta~ hehehehe... sesi regangan nasib baikla xmerapu2.. aku tak mo tenaga aku terbazir melompat2 buat regangan yg melampau.. nnt mase lari je dah pancit.. hehehe.. peserta lelaki lari dulu.. dalam 10 min kemudian peserta wanita pulak.. hmmm.. kene la cari posisi yg betul.. ak berdiri tepi skali dekat ngn padang.. bila lari nnt lagi dekat nk ke pintu pagar.. fuh.. bila start je, ak try lari cm jogging tu.. xleh la nk pecut2 pulak.. jauh lagi tu.. banyak bukit nk kene tempuh.. kene jaga stamina~ hmm.. sebut pasal stamina.. teringat aku kat power bar.. Mase Aug dulu power bar sponsor utk atlet.. aku dapat la merasa power bar tu.. bajet2 nk songlap la klu ade lebih.. ingtkan sedap.. uweekkkss.. bukak je bungkusan tu.. rupe die cm muntah kucing yg dibarkan.. hehehehe.. jgn mara yg atlet2.. geli pulak.. so, hr ni xde power bar.. aku cume mkn biskut tiger je pagi2 kol 5 tu sebanyak 5 keping.. agaknye tu yg bg tenaga sekuat harimau.. hmmm..

lari punye lari, ak tgk budak2 kosass je depan aku.. ai, mane pegi dak2 KC nie.. tgk depan, nampak sorg dua je.. toleh blakang xnampak2 pon.. punyela ramai dak2 kosass.. bosan pulak.. tgh2 lari, aliana cuit bahu aku.. ha.. berjaya jugak die di kelompok depan bersama aku.. tanye si fafaw mane die..? katanye entah.. xnampak pon.. hmm.. pelik aku.. si kecik tu slalunye laju gak berlari.. hr ni xnampak2 btg idung.. xpela.. xkan nk tunggu pulak.. aku teruskan larian.. ade ketikanya aku jalan je.. xlarat la naik bukit.. xkan nk berlari mase naik bukit kot.. hmm.. jalan2 pon, basah dah baju aku.. berpeluh beb.. lari sejauh 5 km hmmm.. jauh jugak tu.. nasib baik preparation dah buat.. klu xde preparation, mmg kejang la kaki ak ni ha.. dah nk sampai stadium.. dalam hati, klu ade rezeki dapatla nombor.. xkesah la brape2 pon.. janji dapat nombor.. last2 mase dah nk sampai kat garisan penamat tu, aku dengar la sorakan punye la kuat.. semangat penyokong KTDI ngn KOSASS.. ah.. persetankan semua tu.. janji aku sampai garisan penamat.. aku dapat nombor 168.. haha.. nk tergelak pon ade.. sbbnye xsangka nk dapat nombor.. aliana yg depan aku td dapat 141..me n aliana... tgh tggu fafaw sampai..

boleh la.. ade la jugak mata utk KC.. jumpe kak fara alia katenye aku dak pompuan KC yg keempat sampai.. yg len semua xsampai2 lagi.. hmmm.. pencapaian yg buleh la tu.. kirenye ak buleh la lari.. xde la sampai injured ke.. pengsan2 ke.. alhamdulillah la.. pastu.. ade la 3-4 org dak pompuan KC lari dapat la nombor... yg len.. selepas 200 xdilayan.. penat2 aje berlari.. nasib bek ak ade la jugak menyumbang... ni kami bertiga bergambo setelah fafaw sampai ke garisan penamat.. tgh berehat2 ni ha..
wah.. kak alia tu ckp lepas ni ade memanah punye competition, dicadangkannye nama aku jd pengurus.. hmmm tengokla.. ak mmg minat memanah.. klu xjd pengurus pon, jd peserta aku ok je.. skrg nie azam ku mau berjoging petang2 klu xde kelas.. nk kekalkan kecergasan n kesihatan yg baik! hahaha.. sambil tu, boleh bakar lemak2 berlebihan nie ha.. aku mau slim.. slim mcm masa aku pakai kimono dulu... nnt aku boleh pakai baju fit2.. waahh.. sukenye!

1 comment:

exora88 said...

weikkkkk..
huuh
bangger ar tuh!aper2 pon tahniah kat ko
xsie2 berlari...........