Sunday, December 7, 2008

Kegiatanku pada Cuti Semester~

hari ni nak cerita kat kawan2 semua.. semenjak cuti ni, xlekat aku kat umah.. asik busy je memanjang... cuti start 10hb nov... 12 nov dah kene register kat kolej 5 utk pegi program anak angkat.. 13-16hb nov dah ade program anak angkat kat lenggeng... alhamdulillah, seronok sangat bila dapat jadi anak angkat tok ketua kampung... selesa yang amat~ hmmmm.... macam2 aktiviti yg aku kene buat kat sana... pengalaman bersama keluarga angkata selama 4 hari 3 malam mmg xcukup... rasenye nk duk lama je kat sana.. udara nyaman.. rumah yg best.. layanan yg baik... uish... xdapat nk digambarkan ngn kata2... yg pasti banyak ilmu baru yg ak dapat kat sana... ilmu masak lemang, masak rendang secara kawah, ilmu berkaraoke, ilmu ape lagi ek.. mcm2 la.. hehehehehe.. ilmu pengasih je aku xdapat.. yg tu kene mintak kat fafaw.. bapaknye banyak ilmu... katenye la... hehehehe..

antara gambar2 mase kat lenggeng tu ha.. yg tgh tu gambo mak n ayah angkat aku.. yg bwh die tu gambo fathiah ngh siang ikan sembilang... hehehehe...

balik dr lenggeng, baru bape hr stay kat umah, dah kene panggil utk join volunteer AUG 2008... ak bertugas di main secretariat yg berkampung kat hotel residence uniten... hmmm.. pengalaman baru jugak tu.. kenal ngn org2 baru.. kakak2, abang2, encik2... ramai la.. hmmm.. matlamat sebenar aku menyertai AUG2008... hmmmmmmmmm.... nak cari pengalaman n memenuhkan masa cuti semester aku...
ramai member2 yg bertanya cmne la aku leh join AUG ni.. aku rajin search tenet.. AUG ni sangat menarik minat aku sejak sebelum cuti lagi... aku dah nampak promo AUG datang UPM tp mase tu tgh hujan so xde masa nk usha2 booth derg.. balik tu, aku bukak la website.. cari punye cari nampakla nama Head of Secretariat (en. shafferi rejab) pe lagi.. aku pon email la beliau... tnye cmne nk join AUG ni... Beliau lah yg bnyk tlg ak, uruskan ak punye penginapan, mkn minum sepanjang ak stay kat hotel ni.. thanx en. shafferi... ak mula bertugas dr 19 nov hinggalah sekarang ni ha... yg best tu, ak berpeluang bertugas di KLIA.. sambut kontinjen luar yg datang sini... buleh katekan hari2 ak kene g sana.. start 9 disember hinggalah 19hb disember..pengalaman kerja kat KLIA seronok jugak... yg pasti, ak sdg enjoy ngn ape yg aku buat sekarang ni ha... family pon xbangkang.. xhalang.. asalkan ak tau menjaga diri.. huhu..
bnyk yg aku dapat belajar drp sukan ni.. berjalan2 pun dapat jugak... dapat g klia, marriot putrajaya, putrajaya convention centre, cm2 lg la.. huhuhu... yg best tu, dapat jumpe ngn ramai org2 baru.. drp staf bawahan, sampai la ke peringkat atasan.. xsabar nk tggu pembukaan sukan nie.. mesti meletop! tu gambar2 kat bilik sekretariat.. ak bersama baju batik free utk opening ceremony~ mcm2 la..

No comments: